2011-01-07
 23:20:20

Vilken fredag!

Idag var det planerat att vi skulle fortsätta med Lovas rum. Men det blev ändrade planer. Vi åkte till Ikea en sväng istället och gjorde lite ärenden. Hittade några dynor till våra nya kökstolar. Sedan åkte vi förbi Babyland en snabb sväng, då jag ville kika på lite barnvagnar. Fick iallafall testa Urban Jungle innan lillskitan vart tokig och ville absolut inte sitta stilla. Testade den gamla Uj alltså den äldre modellen, den kändes lite liten men smidig att köra med iallafall. Testade Uj 2010 och den kändes iallafall lite större och bättre. Men det finns fortfarande lite om och men. Så vi fortsätter att testar vagnar tillsvidare. Efter babyland svängde vi förbi Lovas kusin Leana och vart bjudna på middag och Leana fick sin försenade julklapp. Efter middan märkte jag att jag fick otroligt ont i högra fot (hade lite ont redan på förmiddan). Bara dunkade på och värkte så otroligt. Det blev inte bättre, bara värre, så vi begav oss hemåt efter att barnen hade lekt med varandra ett tag. Fick inte på mig min sko så fick hoppa på ett ben från bilen in till lägenheten. Uppsvullen och jävligt, gör ont när jag böjer på den, vet inte alls vad jag kan ha gjort idag så att det har blivit så.

Var ju ut imorse en sväng och röjde i snön med Lova och barnvagnen, då det inte alls gick så bra att gå då dom inte hade plogat av vägarna, så det inte gick att köra barnvagnen och ja fick bära en trött och gnällig unge i ena armen och andra dra i skitvagnen (tog helt enkel fel vagn, tog paraplyvagnen, då den stod i källaren, för att slippa dra in en massa snö in i lägenheten ) Skulle ju gå förbi Lovas dagis/förskola och prata med dom men hittade ju j*vla inte ingången och fick traska där i snön, vart ju galen och sen när jag väl hittade den så hade Lovat somnat i vagnen och jag tog mig fortfarande ingenstans med vagnen. Så då skippade vi det och gick hemåt istället, mötte en tant som ville hjälpa oss att komma över snödrivorna, tänk att det finns så snälla personer också! Väl hemma så tog jag och ringde dom istället, skulle jag ha gjort redan från början ju!! Så va säger man, har då varit med om mycket idag!

Ni får ursäkta på mitt klagande idag, haha!

BERTIL Stoldyna grå Diameter: 33 cm
Fårskinnsdynor som jag ville ha (till vänster), tyvärr var dom lite för dyra, fyra stycken, skulle gå på drygt tusenlappen totalt, kändes lite väl dyrt kanske att lägga ner på dynor.  Hittade iallafall dessa andra på ikea (till höger), som liknade fårskinn, så vi får nog nöja oss med dom tillsvidare :)


magda
PUBLICERAT: 2011-02-23, 13:04:13 | URL: http://magdavik.blogg.se/

De är rikigt härliga, Kata köpte sånna till sin nya lägenhet & jag funderar också på att köpa de...men visst de är dyra! :/



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: